Minulla on ollut tässä työn alla pientä blogi-inventaariota, ja huomasin että arkistojen kätköihin oli jäänyt lojumaan tällainen värikäs kala-annos. Lohimedaljonki on saanut kuorrutteekseen rouhittua chilimurua. Olen saanut chilin kotiinkuljetettuna Turkista asti, ja innostunut käyttämään sitä monessa paikassa. Rouhe on tuoreudessaan ihanan makeaa eikä oikeastaan edes kovin tulista. Täytynee käydä jossain turkkilaisessa kaupassa katsastamassa josko tuotetta olisi saatavilla Suomestakin.

 

Kovan yrittämisen, hapuilun ja monen lannistumisen jälkeen olen vihdoinkin saanut lajiteltua blogissani olevar reseptit kategorioiden alle. Tietoteknisen osaamiseni hedelmät ovat näkyvillä blogin sivupalkissa. Esikuvanani olen luokittelussa käyttänyt Pirkka-reseptihakua, joka on usein pelastanut minut turhauttavalta etsinnältä. Kategoriat ovat hyödyksi erityisesti minulle itselleni, jotta saan vanhat hyviksi havaitut reseptit blogista esiin sukkelasti. Salaisesti toivon myös, että tämä logistinen muutos lisäisi blogin markkina-arvoa ja houkuttelisi tänne myös niitä kauan kaipaamiani lukijoita ja kommentoijia.

Toinen usein käyttämäni reseptisivusto on muuten hollantilainen www.ah.nl. Recepten-kohdasta löytyy liuta kuvalla varustettuja ohjeita. Sivusto on luonnollisesti hollanniksi, mutta sopii varmasti myös kuvista ja kyseisen kielen huumoriarvosta kiinnostuneille. Reseptit tarjoavat uudenlaisia näkökulmia kotoisiin peruspöperöihin olematta kuitenkaan turhan hankalia tai eksoottisia.